Thursday, October 9, 2008

cerpen-Dia lah di Hati part4

"uihh!.. Bunyi ape tuh? " serentak tu ku nampak lampu kelap kelip merah kat depan rumah Pakcik Resat. 'Lorr.. Anak Pakcik Resat mana satu nih yang beli ambulan lak nih.. Cam xde kete jenama lain nak beli.. Bising tui la..' runguntuku dalam hati. Kerana secara x langsung ia mengganggu lagi kosentrasi aku ngadap pc nih.Tapi x sedap ati lak. 'emm baik aku jengah ke depan rumah Pakcik Resat jap la' fikir ku sambil menghalakan langkah keluar menuju laman orang tua tuh.Korang tau ape yang berlaku.. Masyaallah... Pakcik Resat cedera parah rupenye... Ohh tidak... " Pakcik Resat...Pakcik Resat... Kenapa ni..kenapa nih... Bagitahu ika.. Pakcik kenapa nih.." kataku mula berbaur sebak nak menangis. Berlumuran darah kepala dan tangan kanan Pakcik Resat. "Pakcik Resat... Jangan la mati.. Jangan la tinggalkan ika.. Ika nak curik vespa sape kalo Pakcik mati..Pakcik Resat ...." aku mula mengongoi sambil memegang tangan kiri Pakcik Resat yang sedang di angkat oleh beberape attendan hospital dengan keadan matanya tertutup rapat. "Pakcikkkkkkk..." Jeritku nyaring... "Oi.. Ko pehal ha budak mentah. Aku lom nak mati la" tetibe Pakcik Resat bersuara lak..uik.. Drama ape lak nih...aku buntu........ "Cuba pak cik eksplen ape yang dah berlaku....cuak ika tau...nasib baik tak mati terkejut tadi..." "Ko nih sebok ler...ko tuh cuma jiran aku tau...bukannyer mak aku...ko kan tau aku nih keturunan otromen...nih cedera sebab lawan ngan resakse ler." kata pak cik Resat ngan berlagaknyer... "Uiks...gila ar pak cik...pastuh sape menang huh?" tanyaku melayan pakcik Resat 3 suku ni "Jangan tanyer soklan bodo leh tak? Musti ler pak cik yang ensem nih... hins... hins... hins..." pak cik Resat mengembang ngempiskan hidungnyer... Ya Allah buruknyer ruper....mimpi ngeri ler aku malam nih.... "Ko jangan caye Ika...mak cik yang menang lawan teng teng tadi....boleh blah ar.... pak cik ko tuh harap bulu idung jek panjang....tapi x leh pakai..." pintas mak cik Cinda...bini pak cik Resat tuh.. Ces...x guno tul orang tua nih tau...buang masa aku jek....macam bebudak....dah tertua pon nak main teng teng... Boleh cedera parah plak tuh...ampeh...malas aku nak layan ar... Pastuh aku tinggalkan jek pak cik Resat laki bini bergaduh kat luar tuh...x leh pakai tul..... Aku masuk rumah sambil merungut2...terus menujuku ke pc ku..Aku tengok ym aku.. Ade mesej le..hehehe.. Guest who.. Orang yang ditunggu tu le.. Mcezix.. Hehehe Mcezix : As'kum Ika : Ws Mcezix : Awak tengah buat apa? Ika: tengah gaduh ngan Pakcik Resat Mcezix : Hehehe awak gaduh ngan dia lagik ker..awak ni ganas betul la Ika : Ala Pakcik Resat tuh la yang mulakan dulu Mcezix : Awak curi vespa dia ek.. Oiks.. Mana dia tau nih? Aku xpernah pun gtau bende2 nih.. Mana dia tau yang Pakcik Resat ada vespa? Xsalah aku, aku xde gtau.. Musykil2.. Mcezix ko nih memang le misteri.. Mcezix : Ika... Ada tak ni.. Diam jek Ika : Ohh sorry ada nih. Tapi musykil camana ble tau ika curik vespa dia ek?.. Mcezix : Lor...lupe nak bagi tau.. Pakcik Resat tuh pak tiri saya la...cume segan nak bagitahu sebelum nie kerana dia keturunan otomen.. Takut Ika x ble terima saya lak.. Mcezix menjelaskan panjang lebar..... Ika : apa???????... Pak tiri hang... Ya Allahh... Sakit tulang selangka aku.... Tidakkkkkkkkk..Mcezix : kenapa tak percaya ye..? Kehahaaaa..orang gurau jer..saye pun tak kenal pak cik tu sape.. Ika : Habis camaner awak bleh tau..? Mcezix : Ika dah lupa ker yang Ika ader beritau pasal ni siang semalam..Ika kate kalu lambat je pergi kelas mesti Ika curi a.k.a punjam vespa dia..Ika tak ingat ker..? Ika : oooo..Ika terlupa..hari ni bermacam² kejadian yang Ika lalui..Ika pun tak tau malang sungguh nasib Ika hari ni.. Mcezix : Ermmm..camtu ye..Ika tarik nafas panjang² pastu hembus pelahan-lahan..lakukan sampai 8 kali..ok cam ner.. Ika : Ermmm..ok sket.. Mcezix : Ika dah sembahyang..dengan cara tu Ika bleh tenang kan lagi fikiran ika... Aku terdiam...ini la sebab²nye aku rase dia bebetul istimewa bagi aku.. arrgghhh... sungguh indah malam ni bila jumpa kau Mcezix..kembang kempis lubang idungku mengenangkan Mcezix yang begitu menawan kalbu. Susah nak jumpe lelaki yang begitu memberi ketenangan macam Mcezix nih... Mcezix: Ika...awak tengah berangan ke? Isk... Tergezut aku, cam tau2 je mamat nie! Ika: Eh... Tak laa... Sori2... Saya tengah belek magazine nie Mcezix: Oo..nak baca magazine, takyah laa chat ngan saya.. Aik...ngajuk pulak mamat nie? Aku pun satu, bagi reason bangang camtu.. Ika: Ala... Sori laa, bukan saya xnak chat ngan awak laa... Marah ke? Tiba2 tiada reply dari Mcezix. Lama gitu... Aku mula menggelabah... Rupenye aku dc.. Kena dial up balik.. ...ni yang aku tensen bila dc... Online balik Mcezix aku dah ilang. Ala... Nyampah tul laa chatting sekerat2 gini. Risau gak aku kalau Mcezix tul2 ngajuk. Camaner ek?....... Ika: Testing2...testing one two three... Ika: Ellor... Ika: Assalamualaikum... Ika: Ooiii budak mentah!!!! Ikh x reply jugak nih.ngaper....x kan cakap ngah baca magazine pon majuk kot...ampeh tul ler mamat nih.... Camaner nih huh....nak pujuk ker? X nak pujuk ker? Nak pujuk ke tanak ker? Kenak ker pujuk ker?...ikh dah merepek dah nih.... Arghhh!!! Lantak ar....kalo nk pujuk pon cemana...dia x reply pon msg aku.......huaaarrrrrrgggghhhhh!!!!! Ikh..ngantuk pulak aku nie... Layan tido lagi best..... "Adeihh..adeihhh..opsss..." akhirnya dengan perasaan yang bergulung-gulung.. Macam perut aku gak nie yang tetibe memulas-mulas maut .. Aku pun berlari pantas mengelak segala halangan perabot rumah yang ada untuk menuju ke bilik termenung agar dapat ku legakan segala perasaan yang bergelodak dan bergejolak dalam hati dan perut nih.. 'Uihh.. Lega...' sambil langkah ku menuju semula ke bilik peribadiku yang serba harum tuh. Lama monitor pc tuh ku renung lama. Apa yang ku pandang pun aku tak pasti. Tinot..tinot...tinot...tinot..., tinot..tinot..tinot..tinot..tinot.. 'Arghh ganggu tui la' sambil tanganku mengambil malas henset samsung yang ku letakkan dalam almari bajuku "Assalamualaikum...saper ni?" aku membuka bicara. Senyap... Tiada siapa yang menjawab soalan cepu emasku tadi. Aku bengang. Kurenung henset samsung yang ku rasa makin kecik je. "Ello... Kalau bisu takyah telefon orang la!!!" bebelku garang. Orang di sana masih lagi membisu.... Aku terus offkan henset aku..iskk..no.misteri ni lagi..bengang nye aku..malam ni akan jadi aper lagi la agak nye.. Aku buka website tokeikedai online untuk hilang kan tensen aku ni..saje aku belek² website ni walaupun aku tengah mengantuk..sambil aku belek aku chatting lagi..mane tau Mcezix online..ya sangkaan aku betol..aku ternampak nick Mcezix..aku terus klik nick dia.. Ika : Aii..Mcezix..apsal ni..Mcezix marah ngan saye ker.. Mcezix : Marah?Tak der la.. Ika : Habis tetiba hilang.. Mcezix : Takdeer..tetiba je rumah Mcezix black out..tu la yang nampak cam saye ni menghilang.. Ika : Ooo cam tu.. Mcezix : Macam maner ika..fikiran dah tenang..? Ika : Makin bercelaru.. Mcezix : Aikk..kenape plak..? Ika : Tadi ader orang call..tapi taknak cakap..tu yang bengang tu..Mcezix: Ermmm.. Saper tu ekk...secret admirer kot! Ika : Ntahla... Baguih gak.. Tutur ku laju dengan harapan mana lah tau kot2 dia jelesss... Mcezix : Ika..jap ekkk.. Ika: Nak kemana.. Ika: Ello.... Ada tak nie.. Aikk.. Mana mamat nie ilang lagi ni...tapi yesss.... Cam jeles jek tuh...berjaya percobaan aku kali nih. Aku saje je nak test mamat nie jeles ke tak bile ade orang lain telefon aku. Hmmm... Berjaya aku! Eh... Tapi tul ke berjaya? Ntah2 mamat nie pi toilet ke...aku lak yang prasan lebih2.... Ekekekekk.... Mcezix : Errkk..ika,saye ader problem sket..kita jumpa esok malam plak.. Time cam ni jugak.. Ika : Ader masalah aper ni Mcezix.. Tak der jawapan dari Mcezix..dia dah offline..betul la dia jeles..hai nak buat cam ner ni..? hmm..takpe laa...nak buat camana? Dah offline pun! Ai..mamat nie pun satu gak, takkan jeles kot? Aku bukan nye awek dia. Sukati je..jap nak online...jap offline lak...macam biskut! Eh...sebut pasal biskut nie, lapo pulak perut aku mlm2 buta nie. Isk... Beli buger kat abang2 burger dpn rumah nie best gak.....Huhuhu...sebelum pi beli berger... Tinggalkan offline meseg je la kat dia.. Ika : Mcezix, sory. Kalau saya ada buat salah dan silap. Isk isk isk... Mana awak nih.. Nak manjer2 skit pun xleh.. Online le balik.. Tetiba jerk.. Meczix : Kekekeke.. Nak manje ngan saya ker?.. Saya invisible je tadi.. Saje nak test awak.. Oiks.. Hampehs betul.. Terkene plak aku...termalu le plak.. Haha. Kan dah xjadi nak pi beli berger...huh Mcezix: Awakk.. O awak...nak tanye nie. Awak suke chat ngan saya ek. Nape yekk?.. cube bagi sebab. Nak tau gak?.. 'Hmm... Terkelu gak lidah nak jawab dengan soklan camtuh. Aku suke ke ek nak chat ngan dia. Suke ke tak suke ke tak..' dalam pada tu aku masih berkira2 lagi dalam hati. Ermm biarkan jek la soklan tuh....... Ika : Mcezix.... Jum pi beli beger jummm. Lapo la Mcezix : Aitt... Ubah topik la plak. Mcezix : Ok ar... Tetibe lak ngantuk ler. Sorry ekk... Kite sambung sok lagi.. Bubye.. Mcezix : Salammmmz.. Uihh lajunya taip. Tetibe offline lagi. Ape yang aku dah buat ni haa....Suke benar offline ...aderkhh pening pala...macam mana nih.. Gile aku lama2 gini..lantak ko le Mcezix..Aku mula gelisah...aku dah kecik kan hati dia agak nye..dia dah sukakan aku agak nye..ermmm..aku pun dalam dia suka gak kat dia..ermmm..tak pe la..aku pun ngantuk campur lapar..lepas beli burger nanti aku tidorla..pc ni aku shut down dulu.. Tetiba hanset aku berbunyi.. Tinot..tinot...tinot...tinot... tinot.. tinot.. tinot.. tinot.. tinot..isk no.ni lagi..aku pun....... *asyik hs bunyik jek.. hahaha.. sure korang bengang

No comments: