Thursday, October 9, 2008

cerpen-Dia lah di Hati part1


cerpen-Dia lah di Hati part1
Tenang sungguh malam ni..sunyi sepi, dingin bagaikan aku sorang saja yang berada kat dunia ni..Tapi kenapa fikiran aku tak setenang malam ni? Kenapa peristiwa siang tadi masih menghantui tatkala aku nak terlelap..? Ini bukan kali pertama aku bersembang dengan lelaki dalam ruangan sembang di internet.. Mengapa begitu istimewa lelaki yang bergelar Mcezix ni..? Mungkin perasaan aku saje agaknya.. Ahh, dari aku layan perasaan aku ni baik aku baca cerpen KUMILIKIMU.. Ahhh.. Bersambung pulak cerpen ni.. Tensen sungguh.. Kena tunggu lagi nak baca sambungan seterusnya.. Bile lah tokeikedai nak publish sambungannyer nih. Aku ni jenis kurang sabar sikit.. Tapi takpa.. Demi web terchenta ni.. Sampai berjanggut berlumut pun aku sanggup tunggu.. Hehe.. Yeke? Yer yer jek aku nih.. Aku klik menu forum.. Makin meriah nampaknya forum tokeikedai online nih.. Sape yang online ek? Eh ade aku ngan Ajurina je.. Posting die ni ok gak.. Tengah bosan ni.. Aku reply posting Ajurina..pastu aku buka topic-topic lain.. Dari satu topik ke satu topik aku baca... meninjau mana tau ada topik-topik menarik hari ni.. Aa jumpa topik yang leh dikira hangat kat forum sekarang nih..topik yang dibuka oleh SemutMacho.. berintrodius ngan tokeikedai,. .hehe nak tergelak aku membacanye.. sian tokeikedai bertubi-tubi kene soal.. nasib baik cool.. ngantuk le plak..patut le dah pukul 3 pagi.. Time to sleep.. erm... Sebelum aku tidur baik aku cuba melayari website ni dengan lebih mendalam.. Memandangkan aku masih baru kat sini.. Tiba-tiba telefon bimbit ku berbunyi nyaring. aku tak mengenali nombor yang tertera dalam skrin ni.. "Hello! Helloooo! Iskk.. Nak memain ker..?" suara ku meninggi.. Tutt..tutt.. talian terputus.. Part nih le paling aku xsuke skali...nak cakap tuh cakap le... Sape la agaknye.. Dengar macam suara lelaki.. Sape ek.. Setahu aku le.. Aku nih bukan jenis yang suke pas no aku kat orang sembarangan. . Nih mesti member kelas nak memain ngan aku nih.. Xper esok pagi siap le korang.. Memandang kan mate ku berat,aku terus menuju ke katil ku..hampir je aku terlelap, peristiwa siang tadi kembali..terus aku teringat tentang no telefon tadi..aku segera check balik.."+6012734567 8" ini line johor..tak mungkin member sekelas ku..baru aku teringat Mcezix orang johor..tapi aku tak bagi dia no telefon aku..fikiranku buntu.. Akhirnye.. Aku tertido bersama kebuntuan aku... Huarghhhh..dah pukul 6 pagi..apsal panas semacam jer nih..isk isk kipas nih rosak ker? Aku buka suis lampu plak.. Aiseh.. Xnyala.. Black out lagik ker? Aiyoyo..mati aku macam nih..dah le baju xgosok lagik..xkan aku nak pi kelas ngan baju kedut kut..isk isk isk xsanggup le plak...macam mana nih.. Nak ponteng.. Rasa macam xberbaloi plak.. Apa-apa pun mandi ngan sembahyang subuh dulu la.. "Alamak gelapnye" kate aku..aku meraba-raba cari tuala..dan aku menuju ke bilik air..baru je nak masuk lampu dah menyala.. "Alhamdulillah. .dah tak black out"aku gembira..sedang aku mandi aku terdengar bunyi ringtone telefon bimbit..aku biarkan saje.. 'Tadi tak nak call..bila aku dah mandi baru nak call' rungut ku dalam hati..selesai je, aku terus capai telefon aku.. "Ermm..mamat ni..buat aper aje pepagi call aku..asik ganggu aku je..aku tak suka lagi terhegeh-hegeh. ." aku membebel sengsorang.. secara tak sengaja aku teringat kisah pagi tadi.. Sape yang call aku semalam...nak kata salah nombor memang xdah...sebab pagi nih aku dapat no yang sama lagi..aku amik handset samsung ku..lalu aku save nombor tuh dengan nama 'mamat biol'..kekekek xbaik tul aku..sory la yer...haha.. .sape suruh main-main..aku xde masa nak main2..nak call balik ke x ni...atau nak biar macam tuh jerk...erm.. .baik aku biarkan cam tu je..lagipun telefon aku tak der kredit ni..alamak aku dah lewat..sekarang lagi 10 minit pukul 8..kelas aku pukul 8 ni..kalu nak naik bas dah lambat..nak sewa teksi plak duit takde..ha..! Nasib baik kakak aku tak kerja hari ni..boleh pinjam kereta kancil dia.. 10 minit pukul 8 tapi aku masih kat sini lagi.. 'ahh..apa kata tak payah masuk kuliah hari ni..alah..kalau ko pegi kuliah tu pun semata2 nak sambung tido..!' hati kecil ku berkata2 sendirian..dengan tidak semena-mena aku teringat kembali mimpiku malam tadi..katak puru yang aku cium belum sempat menjelma sebagai sang putera kacak.. "ish rugi betul.."aku masuk semula ke bilikku dengan tekad yang satu..tiba-tiba. .. Aku ternampak sang putera kacak yang aku mimpi tadi sedang melepakkan diri dia kat katil aku..sungguh kacak..dengan pakaian diRaja..aku macam tak percaya dia yang dalam mimpi aku tadi muncul pulak kat atas katil aku..aku cuba memberanikan +diri bertanya.. "Siapa kah gerangan saudara ini" "Hamba ni dari golongan kerabat diRaja..nama hamba Putera Alfa Romeo" Lalu dia menghampiri aku dan berkata..... .... "Hi boleh berkenalan.. .?" Apakah aku bermimpi? Aku merenung wajah tampan lagi macho jejaka di hadapanku... Inikah dia putera kacak yang sering muncul dalam tidur malamku? Oh... Tak mungkin..... Aku gosok mata ku berkali2...pejam celik pejam celik...tiba- tiba... "Kring!!!!!" jam loceng aku berbunyi...aiya. . Aku mimpi dalam mimpi rupenye...itu le banyak sangat berangan...jadi yang rumah aku blackout, miss call dari lelaki misteri dan mamat yang tampan tuh hanya sekadar mimpi la ke...lalu aku capai handset aku..eh.. Ada la.. No mamat semalam tuh... Hmm... Kiranya ada realiti di dalam mimpi la ni! Aku bingkas bangun dari katil, ku lihat kipas tidak berpusing... Ku tekan suis lampu... Agghhhh!!! Ternyata black out!!!...dengan tidak semena-mena berkumandang lagu black dog bone..tapi misterinye dari mane datangnye lagu tuh..sedangkan skarang sedang black out..aku pon pergi ke arah bunyi lagu laguan yang sungguh merdu itu..rupe-rupenye jiran sebelah rumahku si Ajurina tuh tengah menyanyi sakan sambil gelek-gelek kat dapur sambil memasak nasik beriani.. Baunyer sedap sehingga menusuk pankreasku yang sememangnya sudah lapar sambil berbunyi mengikut rentak lagu black dog bone nyanyian Ajurina yang sedang rancak memasak.. Siap terbang-terbang lagi tu kuali.. Fuyiooo terrer nyer masak.. Leh aa mintak sket ni.. Muke taktau malu aku menjenguk tingkap bilikku yang bertentangan ngan dapur rumah Ajurina.. Ciss memang tak strategik langsung rumah aku nih.. Ade ke ngadap dapur rumah orang.. Dah le Ajurina tu rajin masak.. Aritu bau ketam masak cili api leh buat aku tak lena study.. Nak tak nak muke taktau malu aku ni menjenguk gak rumah die pure-pure pinjam cd hindustan.. Padahal aku tak layan hindustan pun.. Hehe.. Last-last dapat makan free.. Alhamdulillah. .kenyangnye. .sedap jugak si Ajurina masak ni..errrggg. .ya Allah buruk nye aku sendawa..tak pe tak der orang yang nampak..iskk. dah pukul 12 tengah hari ni..kelas aku pukul dua ni..disebab kan aku nak pergi cyber cafe dulu..baik aku mandi koboi je la..elektrik tak der..pakai baju tak gosok pun tak per la..orang nak kate aku selekeh ker aper ker tak kisah..bukan dia orang bagi aku makan..siap jer aku pun pecut naik motor vespa kepunyaan Pakcik Resat sebelah rumah sane.. terpaksa la buat muka 10 sen..dah lambat nak buat camaner..ermmm. .harap-harap dapat jumpa semula ngan Mcezix kat ruang sembang kat internet..pasal dia mimpi aku malam tadi semuanye mengarut belaka... Jam menunjukkan 1.55 ptg..alamak. ..dah terlambat..kuliah akan bermula 5 minit lagi..camana boleh lupa ni..nak pegi..tak nak..pegi..tak nak..ikutkan hati ..malas rasanya masuk kuliah hari nih..tu yang bawak sampai ke mimpi tuh..cam mana nih..kalau pegi pulak dah tentu masuk lambat..iiihhhh. ..malulah. .sambil membayangkan ketika menolak pintu masuk ke dewan kuliah.. Berpuluh2 pasang mata akan serentak menoleh kepadaku..kerana pintu itu bila ditolak dari luar akan berbunyi seperti kentut dan bergema ke seluruh ruang dewan..bukan sekali dua aku terkena..dan bukan sekali dua aku ditertawakan. . Rileks2x...cover2x. ..takder orang perasannya baju aku kedut...tiba2. ... "Awal awak sampai" alamak...bila pulak lecturer kesayangan aku ni sampai ???Slalu tak perasan aku masuk.... Gema hilai tawa budak2 dalam dewan kuliah menyebabkan telingaku bingit.....sambil control macho....aku pun amik seat sebelah seorang mamat yang muka chinese look abis..hatiku sudah terpaut..... . Kiut jugak mamat nie, cam sesuai je ngan aku yang cun nie... Ahaks, bisik hatiku nakal. Sempat lagi aku melemparkan senyuman manja kepada mamat kiut yang menjeling sekilas ke arahku, walaupun sebenarnye aku sedang meng'cover' malu akibat ditegur oleh lecturerku yang tak sayang mulut itu. Wow!!! Dia senyum balik!!!.... ... Melawan nampak...... ..Wah hensem sei wajah atromen kat baju dia.. "cool sei" kate aku pada dia..aku pun buat kerja aku.. Habis je kelas aku terus blah cepat²..hajat ku nak pi cc lagi sekali..time macam ni Mcezix tengah online ni..aku pun memecutkan vespa ni..dalam perjalanan hanset aku berbunyi..aku biar kan tapi tetap berbunyi..aku keluar kan dari poket aku.. 'isk..no.telefon ni lagi la..' kateku sambil jeling henset aku ni..tetiba.. gedebamm! ! __._,_.___

No comments: