Thursday, October 9, 2008

cerpen-Dia lah di Hati part2


cerpen-Dia lah di Hati part2
"Aduhhhh!! Sakit nye..alamak!Kereta mahal tu aku langgar.." tuan punya kerata pun keluar untuk tengok aper dah berlaku.. "Argghh!Ni mesti nak marah aku" kate ku takut².. "Cik adik tak aper² ker?" kate lelaki tu.. "Iskk..cam kenal la..ni macam mamat kacak dalam mimpi aku malam tadi" kate ku dalam hati.. Secara tiba2 aku rasa macam nak pengsan pulak, cheh!! Mengada2 sungguh aku nie. "Takde ape2... Kete awak tu yang saya takut ade aper2.." balasku. "Kete takpe...ada sparepart..kalau awak patah tulang..mana nak carik spare part?" mamat tu buat lawak bodo. Aku pun gelak laa sket, nak amik ati..... "Sape name abang yang baik hati ni..habis yang kemek ni kena bayar ker?Saye student,tak der duit..sian la patik pacar yang hina ni" kate ku.. "Tak pee..sikit je..tak yah bayar..name abang Alfa Romeo..adik ni tak dee aper² ker?" tanyanye "Hah!!!! Alfa Romeo?" aku terkejut.. Aku teringat kembali mimpi aku malam tadi..name lelaki kacak dalam mimpi aku tu sama ngan nama dia..bukan name je..malah muka dia pun sebijik..aper dah jadik ni...aku cam nak pengsan ...nak pengsan ke...taknak pengsan ek?...eh takyah pengsan laa... Ehemm... Aku kembali mengontrol diriku.. "Nape terkejut dik?" tanya Alfa Romeo sambil melontarkan pandangan yang cukup mengancam jiwaku. "Ha? Eh..takde ape. Cume terkejut je, ada gak orang nama Alfa Romeo" "Hmm..memang nama abg pelik sket. Eh, nama adik nie sape pulak?" Ha? Nama aku??? Ape nama aku ek????? Ooiii kawan2...nama mana satu aku nak bagi nie?...bisikku dalam hati. "Eje" jawabku terus tertunduk memandang ke bawa. Aisehhhh malu la tu konon.. Heheheh... Bukan ape beb.. Cair bile aku tengok senyuman dia tadi. Tetibe macam kene karen lak diri ini. "Oh.. Ika.. Sedap nama tuh. Simple, manis semanis orangnya" dia berkata perlahan sambil tersenyum lagi...Uihhh puji lak tuh....rase nak terjatuh pengsan lak tetiba daripada tak jadik pengsan tadi. "Ermm ada ape2 lagi ke En Alfa.. Kalo x de saye mintak diri dulu. Lagipun sepatah kata En Alfa tadi pun saya x payah bayo ape2 kan tentang kete tu".. Heheh sempat lagik aku mengenakannya. "Oh.. X ape. Tapi saya nak nyatakan juga.. Gembira kenal ngan Ika". Alamak dia dah tangkap syoook ke ngan aku... Ujarku dalam hati sambil tersengeh..hehehe. "okey. Bye".. Ujarku sambil memaut kembali handle vespaku dan berlalu pergi... Oh tidak... X ble lelama kat situ.. Mau pengsan betui aku dengan renungan dan senyuman matanya tadi.. Ohhh.... Berangan punye berangan...nasib baik aku tak lupe nak singgah kat Cyber Cafe. Walaupun baru je jumpe mamat ensem... Mane buleh lepaskan peluang nak chatting ngan Mcezix! Isk...kategori buaya jugak aku nie ek...ahaks..... 'Lorr... Dia offline lak..ishhhhh.... Nie yang tensen balik nih. Mcezix..mana hang nih... Keluar le cepat kat skrin..' cakapku sensorang dalam ati sambil merenung namanya dalam skrin. Tiba-tiba... buppp..adoiii... Ape nih.Sesuatu yang kasar menyenggol bahuku. Aku menoleh, dah laa tengah bengang..bertambah bengang aku bila ade pulak orang nak main senggol-senggolan nih! Seorang Minah bertuduh litup memandangku dengan pandangan bersalah. "Sori sis, saya tak sengaja" katanya lembut. "Takpe..tapi lain kali jalan bebaik," balasku. "ok.. Nama sis saper? Orang panggil saya Minah Mafia" kata Minah itu. Isk... Ramai tul orang nak berkenalan ngan aku ari nie... Penat pulak asik nak intro je...... "oo.. Minah Mafia. Heheh adik nie mafia sangat ke.. Heheh"..kataku sambil menghulurkan tangan kepadanya dan disambut olehnya. Tersenyum malu ku lihat pompuan yang ku kire agak cun juga lah di depan ku ni. Kulit mulus.. Idung mancung terletak..alis lentik... Uihhh lebih2 lak aku ni. Heheheheh ngalahkan lelaki pandang pompuan. "It's okey. Sis pun mintak mahap kerana duduk agak menghalang laluan adik". Ku berbasa basi. "Datang sini watpe?.. Chating ek?..." ramah lak aku tanya dia tetibe. Penangan tensen ngan si Mcezix la nih. Tiba-tiba berkumandang satu suara dalam cc tuh... "Astagaaa...aku jugak yang nak kena" nape tah tiba2 tuh mamat tuh jerit kuat2.. Chatting ker ape tuh... Kacau jer aku yang kusyuk tengok skrin monitor sambil tunggu Mcezix nih. Jeritan mamat tuh bebetul mengganggu tumpuan aku...orang lain pon tensen gak bang...tapi x der ler se over tuh....kataku ngan marahnyer....tapi dalam ati jeklah....cakap kekuat kang dia kecik ati plak.... Ngan perasaan ingin tahu atau kata kasarnya nak jaga tepi kain orang...aku panjang-panjangkan leherku yang jinjang nih..... Lor patutlah dia marah sangat.. rupe2nye.........ade sorang Minah tertumpah coke atas kepala die.. Muke mamat tu merah padam macam udang bakar.. Campur lagi dengan rambutnya basah dek termandi coke.. Mau sebaldi tu tersiram sebab t-shirt putihnya dah bertukar kaler.. Menitik-nitik titisan coke menuruni rambutnya yang agak panjang.. Minah yang menyiram coke tu terketar-ketar memegang cawan coke yang dah abis isinya.. "Maaaff kan sssssayyyeeer.. " nampak jelas diwajahnya kecuakan dan ketakutan yang amat sangat.. Tambah-tambah lagi semua orang kat cc tu menonton adegan 'mandi coke' itu termasuk aku.. Cc ni pun satu.. Dah le kecik.. Pehtu pc banyak.. Orang nak lalu pun susah.. Mamat tu bangun dari kerusi lalu memusingkan badannya bersedia untuk berdepan dengan manusia yang memandikan die tanpa kerelaan.. Sambil bercekak pinggang.. "Oii.. Ko ingat aku pokok bunge ke nak main siram-siram ni?" Minah tu tunduk je.. Tak berani bertentang mata dengan pokok yang baru die siram tadik ngan vanilla coke.. Mamat tu pandang ke arah penonton sambil menjengilkan mata "ape tengok-tengok?" lalu mencapai beg sandangnya dan blah dengan bengangnya.. "Ermmm.. Lantak la korang....".desisku dalam hati. Kumdian suasana cc mula senyap kmbali. Aku lak masih khusyuk melayan chanel tokeikedai online kesukaan aku nih. "erm ada ramai gak nie.. Tapi Mcezix nie...haii.. Apa titon lagi mamat nih" gumamku dalam ati. Baik blah la macam ni. Selepas bayar kat kaunter sambil berlalu ke vespaku dalam kepala dah terbayang keenakan tilam aku kat bilik tuh.. 'heheheh layan mimpi besh gak nih..lantak la hang Mcezix' Sedang leka ku memakai helmet tetibe ku rasekan diriku terdorong ke hadapan. "Woitt... Woitt.." aku menjerit sambil membunyikan hon vespa ensem. Dengan perasaan marah ku menoleh ke belakang untuk melihat apa yang telah berlaku. Dah ku kira dalam hati ada yang nak kena hamun nih. Alamak... 'gulp' Tertelan liur ku... *apakah yang berlaku? jeng jeng jeng.. hehe

No comments: